Österrike - Zell am see

Första delen av vår sommarsemester var resa till Österrike och Zell am see. Vi började med nattfärja från Trelleborg. Spännande. Det var bara att gå till kojs direkt.



Vårt lägenhetshotell i Zell am See såg ut så här - härligt med inomhuspool! Särskilt eftersom vädret inte var så jättebra, ca 14 grader och mycket fuktigt/dimmigt.



Vi åkte linbana en liten bit upp på berget.


Och så åt vi lunch "mitt i backen" - barnen tog schnitzel och vi vuxna gulaschsoppa! Mums! Här var det visst jul året om...

ein großes Bier... inget för barnen!


Som sagt, det var dimmigt - detta är på Schmittenhöhes topp! Nu har vi alltså bestigit berget som var nästan 2000 möh.

Detta firades med härlig fika när vi tagit den stora linbanan ner igen! Glass och Kaffe med Mozartlikör!



Där upp var vi igår!


Och barnen hjälpte draken Schmidolin att hitta stenar!


det gällde att hålla tungan rätt i mun!




en rundtur på sjön hann vi också med!

...och sen styrde vi kosan söderut. Men det får vi berätta mer om sen!

Kommentarer:

1 gerd hansson:

skriven

Så underbart såg ut. Jag fick lite känsla av när jag var iBasel.Nostalgi.

2 gerd hansson:

skriven

Så underbart såg ut. Jag fick lite känsla av när jag var iBasel.Nostalgi.

3 Jennifer Ehlde:

skriven

Ser ut som om ni haft en riktigt härlig semester!

Kramar!

Kommentera här: