Städade barnrum och familjebild

Idag har vädret inte varit det roligaste..... tryckande på nåt sätt och ett antal regnskurar. Blev väckt av mormor som ringde kl 9 - det var länge sedan hon väckte oss! Vi brukar ju vara uppe tidigare än så här!
Barnen har förstås badat som vanligt och Ellie har varit här och lekt med Johanna. Mamma har städat barnrummen! Så här ska det alltid se ut.... (jag tror inte på det själv bara!) Och nu pratar vi våttorkade hyllor och golv.

städat rum hos Johanna  städat lekrum hos johanna  städat rum hos Henke

Trädgården mår säkert bra av några dagar med mindre sol - hittade en fin ängel på ica maxi som passade fint på trappan! Inser att blomman intill har sett sina bästa dagar... Får nog skaffa nåt nytt nästa vecka!

fin betongängel på trappan

Jag har nu blivit så pass gammal så jag har börjat fota krukväxter....men jag var ju bara tvungen. Orkidén har 31 blommor! (och så har fönsterspröjsen lossnat i blåsten idag - får fram med stegen och rätta till! - tänk vad foto kan vara avslöjande!)

orkidé med många blommor

Och så har vi tagit ny familjebild som syns uppe till höger!


Kommentarer:

1 gerd hansson:

skriven

det blev snyggtpå barnens rum, ja jag tänker tillbaks när ni var små,ständigt plockande som aldrig tog slut,så visst blir man berörd. Man får inte skryta för mycket på blommor ,det kan bli bakslag

Kommentera här: